پایگاه ‌دانش
مرکز محاسبات > میز پشتیبانی > پایگاه ‌دانش

پرسش خود را بیان کنید:


رفع عیب مودم ADSL

راه حل در صورتی که مودم ADSL اتاق شما کار نمی‌کند مراحل زیر را به ترتیب بررسی کنید. شاید خود شما بتوانید مشکل را حل کنید.

۱- اول بررسی کنید که چراغ ADSL Link مودم روشن است یا نه؟
اگر روشن نبود وضعیت پریز تلفن، سیم تلفن و سالم بودن خط تلفن را چک کنید.
اسپلیتر را از مدار خارج کنید و مودم را مستقیماً به پریز تلفن وصل کنید. شاید مشکل از اسپلیتر باشد.

توجه! توجه!
دقت کنید که از دوشاخه‌های تلفن که محافظ برق دارند استفاده نکنید. این دوشاخه‌ها برای این طراحی شده‌اند که اگر کسی اشتباهاً دوشاخه‌ی تلفن را به پریز برق وصل کرد تلفن نسوزد. شما که قرار نیست چنین اشتباهی بکنید ولی همان مدار ساده‌ای که در دوشاخه‌ی محافظ‌دار به کار می‌رود ماه از اتصال ADSL‌ می‌شود.

اگر همه‌ی این موارد را چک کردید ولی باز مشکل برطرف نشد، یعنی چراغ ADSL Link همچنان خاموش است یا اینکه چشمک می‌زند ولی ثابت نمی‌ماند. در همین سایت یک درخواست پر کنید. در درخواست خود هر اطلاعاتی که فکر می‌کنید در رفع مشکل می‌تواند مفید باشد ذکر کنید. مشکل شما حداکثر ظرف ۷۲ ساعت پیگیری خواهد شد.

۲- چراغ ADSL Link روشن است ولی اینترنت وصل نمی‌شود.
اول ببینید وضعیت هم‌اتاقی‌های شما چگونه‌است، آیا آنها هم همین مشکل را دارد. کلاً سعی کنید خونسرد باشد شاید مشکل از کامپیوتر خودتان باشد.

۳- هم اتاقی‌ها هم مشکل دارند.
هم‌خوابگاهی‌ها چطور؟ یا شاید کل دانشگاه؟
اگر مشکل فراتر از اتاق شما باشد حتماً کسی از موضوع با خبر است و در حال پیگیر مشکل است. ولی برای اینکه خیال خودتان را راحت کنید که مشکل از اتاق شما نیست آزمون‌های شبکه موجود در همین سایت را انجام دهید.
از آنجا که وضعیت قطعی/وصلی شبکه کل دانشگاه در لحظه توسط کارشناسان مانیتور میشود، اگر مشکل در کل خوابگاه یا دانشگاه باشد حتما توسط کارشناسان مرکز پیگیری خواهد شد.

باتشکر از شکیبایی شما
 
آیا این نوشتار مفید بود؟ آری / خیر
جزئیات نوشتار
شناسه‌ی نوشتار: 3
مقوله: ADSL
تاریخ افزوده شدن: 2011-05-02 11:54:01
بازدید: 10557
رتبه (رای): رتبه‌ی نوشتار 2.7/5.0 (227)

 
<< بازگشت

Powered by Help Desk Software HESK™